
Betrokken en veelzijdig verbinder met expertise op het gebied van kunst, psychologie en onderwijs. Faciliteert programmering, onderzoek, samenwerking en groei met aandacht voor (neuro)diversiteit en inclusie. Kracht: combi van analytisch denken, creatieve branie, empathische communicatie en verzorgde randvoorwaarden. In verleden hulpverlener, docent en coördinator van landelijke educatie projecten, tegenwoordig onderzoeker, programma maker en mediator met een missie.
Rebecca Nelemans, kunsthistorica:
“Ik ontmoette Cornelie voor het eerst op een terras in de zon. We delen een fascinatie voor kunst en voor mensen, dus dat gaf voldoende gespreksstof. Met haar opleiding als psychologe heeft ze oog voor de menselijke maat van dingen en verstopt ze zich niet achter één van de façades die in de kunstwereld zo talrijk zijn.
Als kunstenaar durft ze met al haar twijfel en onzekerheden de dialoog aan te gaan met een beeld: “In mijn ogen moet een beeld een kloppend hart hebben, en dat krijgt het alleen als ik me durf te laten zien zoals ik ben.” schreef ze me later. Dat kloppende hart zie ik terug in haar haar tekeningen en gravures in haar werk als kunstenaar en curator. Het klinkt door in de teksten die ze schrijft over collega-kunstenaars.”
Stijn Peeters, beeldend kunstenaar:
” Sinds een aantal jaren werk ik samen met Cornelie aan projecten waarbij de mogelijkheden en de kwaliteiten van de etstechniek aan diverse doelgroepen van professionals worden doorgegeven. Het is erg prettig om samen te werken met Cornelie, zij is in staat om de praktische organisatie te verbinden met een theoretisch kader. Ze organiseert verdiepende lezingen en verzorgt tentoonstellingen. Door de perfecte randvoorwaarden kan ik me volledig concentreren op de technische begeleiding en ontstaat er ruimte om me te verdiepen in de individuele werkwijze en thematiek van de deelnemer. Ook blijkt er ruimte te zijn om contextuele informatie over de oorzaken van technische innovaties te verstrekken. Op deze manier ontstaat er binnen de groep deelnemers een gezamenlijke concentratie waardoor het rendement van de masterclass vele malen groter is dan bij gangbare etscursussen.
Haar zorgvuldigheid in het achteraf analyseren van de behaalde resultaten en inzichten middels blog- en andere teksten is opvallend en uniek. Volgens mij kun je alleen op een dusdanige manier, vanuit een direct contact met de materiële mogelijkheden, aan praktijkverdieping werken.”